Olen välillä yritellyt pienimuotoista sijoittamista, aika huonolla taidolla tosin eikä tuo tuurikaan ole parhaasta päästä. Muutaman kerran olen onnistunut ostamaan pienen potin halvalla ja myymään kalliimmalla. Oli jonkin verran ostettuna Nokian osakkeita, halvimmat loppukesästä 2012, todella halpoja siis. Oli jotain muitakin osakkeita. Lainalla tietenkin. Kuinka kävi? Tarvitsin tai "tarvitsin" rahoja keväällä johonkin mitä en edes muista. Viimeiseksi oli mielessä maksaa laina pois alta kuten arvata saattaa. Jos minulla nyt olisi nuo osakkeet ja myisin ne, olisin hiukan varakkaampi nainen. Toisaalta voi olla että omatuntoni soimaisi niistä rahoista iloitsemisesta kun Nokian tilanne on se mikä on. Tosin itsekäs ja rahaatarvitseva kun olen, tavallaan harmittaa vähän. Mutta olisin kuitenkin jossain vaiheessa aiemmin jo ottanut rahat käyttöön joten jälkikäteen harmittelu on turhaa.

Olen aivan väärä ihminen sijoittamaan, itsekuriton, impulsiivinen, mutta silti sijoittaminen kiinnostaa. Olen harrastanut pankin ja Seligsonin rahastoja tasaisin väliajoin ja aikomus on ollut hyvä, laittaa kuukausittain pieni summa säästöön niin siellä ne hienosti kasvavat korkoa korolle. Mutta kun rahastoistakin saa rahat helposti takaisin käyttöön. Alan olla viimeinkin sitä mieltä että ainoa järkevä vaihtoehto itselleni on laittaa rahat jollekin määräaikaiselle säästötilille (sitten joskus kun saan säästöjä kasaan).

Unohdin kertoa edellisessä postauksessa että säästötiliin jouduin toki jo kajoamaan viime viikolla. Mutta jos tässä jotain oppii niin sen että loppujen lopuksi ihminen tulee toimeen aika vähällä!